Filmtips: A Mighty Heart

image125


Filmen är baserad på Mariane Pearl's upplevelser och sökandet efter hennes man, Daniel Pearl som kidnappades i staden Karachi, där de båda bodde och arbetade som journalister. Den är fokuserad på Mariane, som dessutom är höggravid, hennes oro och desperata efterforskningar tillsammans med ett stort team. Vem ligger bakom bortförandet av hennes man? Och varför? Och hur ska de någonsin kunna hitta honom i en jättelik miljonstad?


Det här är en film som berör och väcker känslor. Jag blev så oerhört förbannad på att sådant här händer! Den känns ganska "svart på vitt, " som att den visar att så här var det. Jag tyckte om den, eftersom den känns både realistisk och oromantiserad. Och Angelina Jolie gör en lysande roll som Mariane! 

Skildringen av händelserna finns också som bok, skriven av Mariane Pearl.



År: 2007   I huvudrollerna: Angelina Jolie, Dan Futterman, Archie Panjabi och Mohammed Afzal   Regi: Michael Winterbottom

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=A15l_F4ndKI


Kommentarer
Postat av: Sofie

Måte se denna film, låter verkligen som något för mig. Kul att du gillade skorna, jag är själv riktigt nöjd!

2008-04-18 @ 22:26:19
URL: http://soffisspot.blogg.se
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0