Filmtips: Half Light

image39


En trhiller i äkta Hitchcock-stämning.
Den är ganska kuslig faktiskt och gjorde mig väldigt förbryllad ett tag. Gillar filmmusiken och så är det vackra landskap. Men en sak fick bort fokus från själva filmen och det var Demi Moore. Jag satt och tänkte på hur sjuttons mycket opererad hon måste vara, eftersom hon ser ut att vara knappt 30 år! Plus att hennes kirurg måste vara väldigt bra, eftersom hon inte SER fixad ut - inte i filmen i alla fall.


( inte klokt vilka grejer jag kan haka upp mig på...:)


Hursomhelst, så handlar filmen om författaren Rachel, vars son drunknar.
Efter det börjar äktenskapet gå utför och hon klandrar sig själv för sonens död. Hon bestämmer sig för att åka ut till havet och bo i en stuga där, medan hon skriver klart sin nästa bok. Men det verkar som om sonens ande har följt efter henne...Där ute vid havet lär hon också känna en ung fyrvaktare, Angus, som hon inleder en romans med. Det enda problemet är att Angus inte är vem han utger sig att vara.


Den blir riktigt spännande och på vissa ställen är den jättekuslig.
Om man gillar Hitchcock så är den ett måste!

År: 2006   Huvudroller: Demi Moore och Hans Matheson   Regi: Craig Rosenberg


Filmklipp:  http://www.youtube.com/watch?v=82EXwP2Q3GQ&feature=related


Kommentarer
Postat av: Ronja

svar: tackar tackar! ska nog fortsätta med det. :)
ha en bra dag du med!
Pusskram

2008-04-15 @ 15:36:22
URL: http://ronjabergqvist.blogg.se
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0