Filmtips: La Vie En Rose

image193


En otroligt bra film! Den vann 2 Oscars - 1 för bästa make-up och 1 för bästa kvinnliga huvudroll. Och jag förstår verkligen att Marion Cotillard fick en Oscar för sin roll, hon är helt fantastisk! Fullständigt ett med sin roll! Bra upplägg hela filmen igenom, gillar Edith Piaf så jag gillade också musiken, vet faktiskt inget dåligt med den här!

Den handlar om Edith Piafs liv och död. Parallelt med att man följer hennes liv som ung, får man följa dagarna före hennes död. Hon var bara 47 år när hon dog i sviterna av cancer. Man får se hur hon växte upp först på bordell och sedan på cirkus, hur hennes sångtalang blev upptäckt och hur hon tog sig hela vägen upp till en internationellt berömd sångerska. Hennes olyckliga kärlek och hennes ensamhet. Jag fick en helt annan bild av Edith Piaf som person när jag såg den här!

År: 2007   Huvudroller: Marion Cotillard, Sylvie Testud, Jean-Pierre MartinsGérard Depardieu  Regi: Olivier Dahan

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=uzEJ7NV_g98

Kommentarer
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0