Filmtips: Waitress


image129



Jenna är servitris vid 'Joe's pie bar.' Hennes egen specialitet är just pajer och varje dag hittar hon på flera nya variationer med olika namn. Hon lever i ett hemskt förhållande med en man som kontrollerar henne totalt och därför gömmer hon undan pengar för att en dag kunna rymma ifrån honom. De planerna tycks dock gå i kras när hon blir gravid. Hon vill inte göra abort, men samtidigt hatar hon barnet. Hur ska hon nu komma ifrån sin man? Det enda ljuset verkar vara den nye läkaren, som ska ha hand om henne under graviditeten...


Jag är väldigt delad när det gäller den här filmen. På något sätt känns den som en parodi, samtidigt som Jennas elaka man ger handlingen en extra dimension. Jag blev helt förbannad på honom, så vidrig som han var! Men trots att det ska föreställa en komedi, skrattade jag sällan och jag tyckte att skådisarna hade kunnat vara bättre. En varning: Kolla inte på den här filmen om ni försöker banta! Man blir helt sjukt sugen på paj! Jag ville sätta igång att baka direkt! Den är lite som filmen Chocolat  på det sättet - mycket fokus på de helmumsiga pajerna.


År:
2007     Huvudrollerna: Keri Russell, Nathan Fillion, Cheryl Hines, Adrienne Shelly och Jeremy Sisto     Regi: Adrienne Shelly


Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=jLddME_KNug


Kommentarer
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0