Filmtips: When A Stranger Calls

image56

Camilla Belle spelar huvudrollen som Jill, en ung tjej som ska sitta barnvakt hos en familj som bor i ett stort ( helhäftigt! ) hus ( som jag gärna själv skulle bo i ). Snart börjar en konstig man ringa henne om och om igen och skrämmer henne. Efter ett tag märker hon att han inte längre bara befinner sig där ute, utan att han har tagit sig in i huset...

Filmen börjar väldigt bra, om man ser på det filmiskt. Då trodde jag nästan att den skulle vara lite annorlunda, men där blev jag besviken. Det är en typisk psycho-stalker-jaga-genom-hus-snygg-tjej-film. Den är däremot inte blodig och det tar väldigt länge innan man över huvud taget ser galningen. Är lite kusligt på sina ställen, men det stora minuset är att man hela tiden vet på förhand hur det kommer att gå.

Jag kan tänka mig att se den igen, sådana dagar då jag vill ha något lättsmält som inte kräver någon extra tankeverksamhet!:)

Regi: Simon West       Huvudroll: Camilla Belle       År: 2006

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=7HkkBDKlkYg


Kommentarer
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0