Film: 2 days in Paris

Marion och Jack har rest runt i Europa och innan de åker tillbaka hem till New York, stannar de två dagar i Paris för att hälsa på Marions föräldrar. Det visar sig bli allt annat än lätt och särskilt Jack inser hur lite han verkligen vet om Marion. Han märker också att hon har en hel lista av gamla pojkvänner...Snart blir frågan om deras förhållande över huvudtaget kan överleva dessa två dagar...

En lite annorlunda film, både vad gäller story och kameravinklar. Den var inte den typiska romantiska komedi som jag förväntat mig, utan den var betydligt bättre. Det händer inte särskilt mycket, men ändå är den medryckande. Den ger dock en betydligt mer negativ bild av fransmän än vad jag själv har, vilket jag kunde störa mig på ibland... Men sevärd är den helt klart!!

År: 2007 Huvudroller: Julie Delpy, Adam Goldberg Regi: Julie Delpy



Kommentarer
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0