Film: Secretary

Lee är en ung och osäker flicka, som dämpar sin ångest genom att skära sig eller på annat sätt skada sig själv. Hon har just blivit utskriven från ett mentalsjukhus när hon ansöker om en sekreterartjänst hos den något excentriske Mr Grey. Denne lär snabbt upp henne till en mer självsäker representant för företaget, men använder metoder ut över det vanliga. Tillsammans inleder de ett märkligt förhållande och när Lee förälskar sig på allvar i Mr Grey, är frågan hur stora prov hon är beredd att utstå för att få honom...

Det här är en av de helt klart konstigaste filmer jag sett. Handlingen förstod jag utan problem, men själva upplägget fick mig att haja till X antal gånger. Den är dock väl gjord och trots att det inte hände så mycket, så hade jag inga problem med att se den till slut. Om man gillar underliga filmer, så är den verkligen att rekommendera, men man kan komma ihåg att den är allt annat än en barnfilm!



År: 2002  Huvudroller: Maggie Gyllenhaal, James Spader  Regi: Steven Shainberg



Kommentarer
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0