SEXOBJEKT?

På stan idag såg jag ännu en gång en ung tjej med en tajt, svart kjol som var så kort, att om hon hade böjt sig en millimeter så hade man sett hela härligheten. Får hoppas att hon hade trosor på sig?

En sak slog mig. Vi kvinnor klagar på att folk ibland kritiserar oss för att klä oss för sexigt, att det kan ge signaler åt män att det bara är att komma och ta för sig. Vi ger ofta igen med argumentet att vi har rätt att klä oss hur vi vill - och att det inte ALLS är för männens skull som vi trippar omkring halvnakna på stan.

Men, en fråga bara - om en man plötsligt skulle börja marschera runt på stan i boxershorts som knappt täcker skinkorna ens - skulle det då vara okej? Jag menar, är inte det samma sak? Och om vi kvinnor ska klä oss sexigt, varför ska inte män göra det då? Om männen ska ha något att kolla på när de går på stan, ska väl vi kvinnor också ha det, eller? Frågan är om männen ens har lust att klä av sig så pass att de byter ut jeansen mot kortkorta boxers...

Kommentarer
Postat av: Sofia

haha det där stämmre så jävla mkt=) vad ska vi kolla på liksom? helt påklädda karlar som går omkring på stan? hmm...fusk.



jaa kräftor är så grymt gott! härliga färger du har på bloggen btw=)

2008-08-15 @ 17:24:50
URL: http://sofiahellstrom.blogg.se/
Postat av: sofia

Svar: tack! :)

2008-08-15 @ 17:28:36
URL: http://ffian.blogg.se/
Postat av: Josefine

Nej, inte jag heller ;)

2008-08-15 @ 18:11:22
URL: http://xjosefinex.blogg.se/
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0