Film: Snapphanar

Nils Geting är skåning och lever under en tid då svenskarna är i krig med danskarna. Snapphanarna, svenskar som strider på danskarnas sida, står mitt emellan. Nils blir själv orsak till att hela hans familj mördas av svenskarna och bestämmer sig då dyrt och heligt för att hämnas. Detta löfte leder till att han blir snapphane och till sin hjälp får han ett gäng andra snapphanar. Alla kämpar de för att som skåningar kunna stanna kvar i Sverige, med samma rättigheter som svenskarna. Det blir dock en väldigt farofylld kamp...

Jag tyckte att filmen ( i grunden TV-serie ) var helt okej. Den var välgjord med bra skådespelare och själva storyn är spännande. Ibland blev det lite tråkigt, men på det stora hela är den sevärd. Om inte annat, så för att lära sig mera om Sveriges historia. Sedan tror jag att det är en film som blir bättre om man ser den 2 gånger, så jag tror att jag ska göra det:)

År: 2006 Huvudroller: André Sjöberg, Tuva Novotny, Anders Ekborg, Malin Morgan, Gustaf Skarsgård Regi: Måns Mårlind, Björn Stein





Hittade bara detta på youtube - bloopers!

Kommentarer
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0