Film: The Grudge


Karen och Doug är ett ungt par som flyttar till Tokyo. Karen börjar jobba som hemhjälp åt en kvinna som är oförmögen att ta hand om sig själv. Hon upptäcker snart att allt inte är som det ska i huset. Något ondskefullt vilar där, en förbannelse som gör att varje människa som sätter sin fot där, dör en plågsam död. Det onda stannar inte heller i huset utan börjar förfölja Karen vart hon än går. Ska hon hinna hitta ett sätt att bryta förbannelsen innan hon själv dör?

Det här är en av mina absoluta skräckfavoriter. Såg den första gången på bio och satt på helspänn hela filmen igenom! Nervpirrande, "lagom" äcklig och bra story. Absolut sevärd! 2:an däremot är så dålig att den inte ens är värd att recenseras...

År: 2004 Huvudroller: Sarah Michelle Gellar, Jason Behr Regi: Takashi Shimizu



Kommentarer
Postat av: Emmy

Trodde att jag sett ettan men trailern på din bloggsida är inte densamma som filmen jag såg. Alltså måste det vara tvåan som jag sett för den var verkligen en besvikelse =)

2008-07-13 @ 02:45:58
URL: http://misspajas.blogg.se/
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0