Film: The New World

Filmen handlar om en engelsk besättning som på 1600-talet kommer till Amerika för att grunda en koloni. Bland männen finns John Smith, som blir tillfångatagen av en indianstam. Han är nära att bli avrättad, men indianprinsessan Pocahontas hindrar dem. Istället får han stanna hos dem under en tid och under denna tid förälskar han och Pocahontas sig i varandra. När Smith återvänder till sin besättning, inser de dock hur komplicerat deras förhållande är. Frågan är om de är beredda att betala det höga pris som krävs för att kunna vara tillsammans?

En väldigt konstnärlig och poetisk film. Otroligt vackra scenarion och visuellt och filmiskt sett är det en underbar film, men när det kommer till handlingen så kan den bli rejät tråkig ibland. Det är dock en väldigt vacker kärlekshistoria som får en plötslig vändning...

År: 2005 Huvudroller: Colin Farrell, Christian Bale, Q'orianka Kilcher Regi: Terrence Malick



Kommentarer
Postat av: Caroline

Aa , den var underbart god ! : )



Kram.



2008-07-13 @ 19:24:28
URL: http://carolinemode.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha jag har inte spelat på år heller, sen testade jag och nu är jag fast igen ;D Fast jag gillar bara att bygga hus haha :D

2008-07-13 @ 19:25:11
URL: http://jennyewasofie.blogg.se/
Postat av: FRITTE

Älskar den filmen, enda nackdelen är att den är så lång...

2008-07-13 @ 20:07:16
URL: http://schalala.blogg.se/
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0