Film: The Others

Grace bor tillsammans med sina två barn i ett hus långt ute på landet. Hennes man är ute i krig och hon försöker hantera vardagen och ensamheten så gott det går. Något som gör det snäppet svårare är att hennes barn är ljusallergiska och inte får utsättas för något dagsljus över huvudtaget. En dag anställer hon tre personer som hjälp i hushållet - en man och två kvinnor. I samband med detta börjar Grace's dotter, Anne påstå att det bor andra människor i huset och att hon brukar leka med deras son - Victor. Grace vägrar tro henne, tills märkliga saker börjar hända och det blir allt mer uppenbart att de faktiskt inte är ensamma i huset...

Det här är en av mina absoluta favoritfilmer! Den är verkligt kuslig utan att man som tittare egentligen får se några hemska saker. Jag gillar filmer där de kan få små saker att verka skrämmande! Ni som inte har sett den ännu - gör det, den är ett absolut måste! Nicole Kidman är också lysande i rollen som Grace!:)


År:
2001   Huvudroller: Nicole Kidman, Fionnula Flanagan, Alakina Mann, James Bentley   Regi: Alejandro Amenábar



Kommentarer
Postat av: Madde

Jag vet :D ! Det är helt sjukt, hur frestad man kan bli av kläder. Vad kul att du gillar det jag beställt :) Jag älskar att köpa kläder inför varje ny årstid, men jag gissar att jag inte är ensam om det. haha!



Vad gör du ikväll då :)?

2008-07-24 @ 21:24:38
URL: http://normalsaltad.blogg.se/
Postat av: sanna

hehe okeej ;)

jo den är jätte bra faktist:D

2008-07-24 @ 21:44:18
URL: http://ssannakosonen.blogg.se/
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0