Filmtips: Mr Magorium's Wonder Emporium

image155


Molly Mahony är chef för den magiska leksaksaffären " Mr Magorium's Wonder Emporium. " Det är en affär där allt kan hända, där leksakerna lever och dit barn kommer varje dag för att underhålla sig själva på samma sätt som vid en nöjespark. Molly spelar också piano, och har alltid gjort det, men hon har svårt att tro på sig själv. Vad hon inte vet, är att ägaren av leksaksaffären, Mr Magorium, snart ska dö och har testamenterat hela affären till henne. Hon får panik, för hur ska hon som är allt annat än magisk kunna klara av ett sådant uppdrag?

Filmen påminner lite om " Kalle och Chokladfabriken. " Men den här tycker jag inte är lika bra. För barn är den säkert superb, men själv orkade jag knappt kolla. Den har allt som en barnfilm ska innehålla - magi, passlig spänning, spännande karaktärer och färgglada scenarion. Det är en bra historia och jag gillar Mr Magorium, som är optimisternas optimist, med glimten i ögat och som inte tar livet så allvarligt, eftersom han är övertygad om att allt kommer att ordna sig. Men den blir ändå väldigt tråkig - kanske jag inte har barnasinnet kvar? Den dagen jag skaffar barn så kommer jag att köpa den åt dem, men innan dess är det ingen film som jag tänker kolla på nytt!


År: 2007      Huvudroller: Natalie Portman, Dustin Hoffman, Zach Mills och Jason Bateman      Regi:Zach Helm

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=H-Vz9EvAQhI&feature=related

Kommentarer
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0