Filmtips: Silk

image87


Filmen handlar om Hélène och Hervé, som lever i 1800-talets Frankrike. Strax innan de gifter sig, får Hervé i uppdrag att hämta hem friska silkesfjärilsägg till stadens nygrundade sidenfabrik. Efter bröllopet bär det av, först till Afrika och sedan till Japan. Där blir han förälskad i en annan kvinna, men utan att ens ha talat med henne åker han tillbaka till Frankrike. Det blir oroliga tider i Japan och snart måste Hèrve åka tillbaka efter ännu mera ägg och där väntar även kvinnan...

Det som jag gillar mest med den här filmen är Hélènes underbara trädgård! Resten av filmen känns det som att jag redan har sett några hundra gånger redan. Ett typiskt historiskt resedrama. De kunde ha drivit på handlingen mera, gjort det mera spännande. Nu är det som att de bara skrapar på ytan, det blir väldigt tråkigt och jag fatttar inte riktigt vad poängen är.

År: 2007     Huvudroller: Michael Pitt, Keira Knightley och Alfred Molina     Regi: François Girard

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=ANXeTnUH92o

Kommentarer
Postat av: Emelie

Den lät rätt bra :D

2008-04-17 @ 09:12:23
URL: http://celebratelife.blogg.se
Postat av: Filimompomflickan

kostymfilmer brukar i alla fall vara mysiga, tycker jag... är lite kostymfilmsjunkie :P

sv: tack :D

2008-04-17 @ 09:14:05
URL: http://accordingtoblackie.blogg.se
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0