Bok: Hästen Från Porten

Euthanasia Bondeson fortsätter sina äventyr runtom i världen i mitten av 1800-talet. Den här gången är hon på väg till Konstantinopel när hon köper en ny häst, Djinn, den vackraste som någonsin setts. Hästen blir stulen och Euthanasia och hennes sällskap fortsätter sökandet ända in i Konstantinopel, där hon presenteras för sultaninnan och även träffar sin syster Aurora, som är gift med en rysk furste. Där pågår en hel del politiska oroligheter och en annan bekant som också kommit dit för att spionera, är Owain Evans - poliskonstapel från England.

Jag gillar de andra böckerna om Euthanasia och precis som i de andra två böckerna, så gillar jag språket i den här också. Men jag tycker att boken saknar en röd tråd och någon spänning finns över huvudtaget inte. Sedan blir jag gång på gång irriterad av Euthanasias personlighet, eftersom hon verkar aningen FÖR kaxig och självgod. När jag kom till sista sidan tyckte jag dessutom att författaren hade lurat mig som läsare...

Författare: Carina Burman

Kommentarer
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0