Film: Smart People

Lawrence Wetherhold är en lärare som är trött både på yrke och elever. Han är änkling och bor med sin dotter, som han inte kommer särskilt bra överens med. Hans son, som han inte heller kommer överns med, bor på college. Efter en fallolycka, och ett kortare sjukhusbesök, får han inte köra på 6 månader vilket leder till att hans adopterade bror flyttar in som chaufför. Det gör inte Lawrence direkt gladare. Under sitt sjukhusbesök träffar han dock Janet, en gammal elev till honom, som vågar säga vad hon tycker om hans beteende...

Ett klassiskt familjedrama där det inte händer alltför mycket. Ändå slutade jag inte kolla. Ingen direkt glad film, utan det är problem efter problem. Jag är inte alltför begeistrad i den här typen av filmer, även om den här var helt okej, dock rekommenderar jag den till alla er som gillar genren!

År: 2008 Huvudroller: Dennis Quaid, Sarah Jessica Parker, Ellen Page, Thomas Haden Church Regi: Noam Murro




Gratis halsband här!

Kommentarer
Postat av: Carola

Tack!

Du har snygg header du me... med min favoritblomma lilja. :)

Beställde hem gratis-smycket...fanns massa snyggt där på hemsidan. Tack för tipset!



Ha en bra dag!

2008-08-15 @ 09:23:32
URL: http://mynameislola.blogg.se/
Postat av: emelina

oj, tack så mycket! (:

2008-08-15 @ 09:50:14
URL: http://ambellina.blogg.se/
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0