Monsterplättar!

Har tagit det lugnt hela dagen. Så ringde mamma och bad mig fixa något av alla ägg som vi hade i kylskåpet, så det blev plättar för hela slanten! Men när jag satte igång med att steka var det som om jag aldrig gjort plättar förut. Först skulle jag göra stora. HAH! Den fastnade i pannan, fick skrapa loss den trots att den var alldeles degig och plattan var heller inte på för hög värme. Så jag bytte till att göra små plättar istället. De första blev alldeles brända. Hmm. Kom fram till att jag hade för lite mjöl i smeten så när jag tjockat till degen lite blev det bra.

MUMS! Med aprikossylt och vaniljglass till....:)

Kommentarer
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0