Trött i skallen

Nu har jag suttit sedan kl 11 och skrivit och skrivit på historiken. Snacka om att ögonen känns som fyrkanter och huvudet känns helt tomt. Men framåt går det i alla fall. Riskabelt att skriva på dator ibland bara, för när jag hade kämpat mig igenom nästan 5 sidor handskriven text ( som jag skrev om på dator ) och bara hade några meningar kvar så blev det något fel på datorn! Jag var tvungen att starta om och inte hade jag sparat heller...så det var bara att börja om. Jiiihaaa...


För er som undrar vad det är för historik jag snackar om kan jag säga att det är en grej som jag ska sammanställa över vår lokala ungdomsförening.
Projektet ska vara färdigt den sista augusti och kommer att ges ut i bokform, förhoppningsvis runt jul. Så jag har haft handskrivna protokollböcker från 1905 att gå igenom och dessa sitter jag nu och sammanställer till en läsbar text. Intressant - ja. Men väldigt mycket jobb!


Nu ska jag höja blodsockret. Glass skulle vara gott. Eller godis. Eller nåt.


Ciao så länge!

Kommentarer
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0