Film: Narnia: Prince Caspian

I Narnia är inget som förut och där härskar nu Telmarinerna. Miraz styr landet med järnhand och när han får en son, försöker han med alla medel få den rätte tronarvingen, Prins Caspian, dödad. Denne blåser i Drottning Susans horn och tillkallar på så sätt de fyra syskonen Pevensie, som återvänder till Narnia för att hjälpa Prins Caspian i kampen mot Telmarinerna. En kamp som också innebär att återuppväcka det gamla Narnia.

Den första filmen såg jag bara med ett halvt öga, så kan inte uttala mig alltför mycket om den, men så mycket vet jag att den här var defintivit bättre! ( Ovanligt för att vara en uppföljare.) Gillade filmen från början till slut, förutom att jag tycker att det kan bli lite väl smörigt ibland. Men otroligt bra effekter, bra musik och bra story! Och Ben Barnes får vi helt säkert se mer av! Kanske borde ta och läsa boken också?

År: 2008 Huvudroller: Ben Barnes, Georgie Henley, Skandar Keynes, William Moseley, Anna Popplewell Regi: Andrew Adamson




Kommentarer
Postat av: E L I N

Tack! :D Ha en bra kväll du också! :)

2008-07-20 @ 19:57:38
URL: http://elinomhus.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Jag tror jag det är Mary-kate faktiskt, men inte säker ;D Haha, önskar att jag också vore så, när jag är ledig så sover jag mest.. och glömmer att äta hihi :)



Kram

2008-07-20 @ 21:01:07
URL: http://unikacassandra.blogg.se/
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0