Dagen vi åt hund istället för oxe...

image307


Den här bilden får mig ooosökt att tänka på när jag var i Frankrike och hälsade på kompisar och vi skulle äta lunch på en kinarestaurang. Vi beställde. Vi åt. Det var gott. Vi hade jättekul, tills ett par dagar senare då vi fick veta något mindre roligt. Restaurangen vi åt hos hade blivit undersökt ( en kort tid efter att vi ätit där, blev den tvungen att stänga ) och eftersom min ena kompis pappa, är företagare inom restaurangbranschen, hade han fått veta lite grejer:

Det hade kommit fram att oxköttet egentigen åtminstone delvis var hundkött.
Och så visade det sig att det vi trodde var kyckling, egentligen var duva. Okej, duva är inte så farligt, men hund...


Men, kinamat har jag inte slutat äta, det är ju så mumsigt! Låter bara bli att tänka på vad det kan vara...
Någon som ätit hund förresten, när det faktiskt stått på menyn?

Kommentarer
Postat av: Katya

åååhhh förfärligt!!!!

2008-05-11 @ 21:36:48
Postat av: marlouk

Nej huvaligen ALDRIG i mitt liv!!!!!

2008-05-11 @ 21:44:48
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0