Filmtips: Jumper

image322


David Rice är en ung kille som vid en olycka märker att han
har förmågan att teleportera sig själv vart som helst. Han rymmer då hemifrån, rånar en bank och börjar leva livet med att resa runt jorden. En dag får han besök av en "paladin," dvs, folk som jagar och dödar människor som David, sk. "jumpers". Han kommer undan och åker tillbaka till sin hemstad, där han träffar Millie, som är en klasskompis som han länge varit förälskad i. Problemet är bara att paladinerna är honom hack i hälen och att han nu också har försatt Millie i fara...


Jag blev glatt överraskad av den här filmen,
eftersom jag inte brukar tycka om den här typen av filmer. Den här gillade jag dock verkligen! Och jag är säker på att vi snart får se en uppföljare!

År: 2008     Huvudroller: Hayden Christensen, Samuel L. Jackson, Jamie Bell, Rachel Bilson     Regi: Doug Liman


Kommentarer
Postat av: dina

Tack för tipset =) den ska jag ta och kolla
ha en bra dag =)
och tack för hjälpenn =)
/
www.miss2.blogg.se

2008-05-13 @ 17:32:24
URL: http://miss2.blogg.se
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0