Jag får något fel!

Alltså, det här med Englas begravning. Man har hört och läst sig full på det den senaste tiden, men imorgon sänds hursomhelst hennes begravning i SVT 1 kl. 10:55. Och jag måste bara säga en sak:

Vad sjutton!?!? Hur många unga mördade eller försvunna, är det inte som man läser om varje dag i dagstidningarna? Varför börjar vi inte också sända alla deras begravningar i TV? Jag tycker det är fruktansvärt när människor misshandlas, mördas och försvinner - och det borde absolut stoppas! - men jag tycker det är respektlöst att göra dokusåpa av det hela! För det är vad jag tycker det är. Och argumentet om att alla de sörjande ( dvs. hela det svenska folket ?? ) måste få delta, är bara en undanflykt. TV-sändningen är bara ännu ett sätt att tjäna pengar - tänk bara vad SVT kommer att tjäna på det här! För dem kan det ju inte bli bättre!

Känns som att folk har glömt att Engla faktiskt var en person, en verkligt söt och värdefull tjej. Nu har man gjort någon sorts mediaprodukt av henne - får man verkligen göra så?!

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Så tänker jag med. Det är fruktansvärt hemskt att hon råkat så illa ut och jag vill självklart få det ogjort om det hade gått men alla andra barn som gått samma öde till mötes.. ? Varför är Englas liv så mkt mer speciellt än alla andras ?? Inte för att jag tycker mindre synd om Engla och hennes familj för det gör jag inte, tycker jättesynd om dom, men det skall ju ändå vara rättvist.

2008-05-10 @ 00:15:54
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Mommo

Nu har sannerligen SVT gått för långt i paparazzi fasoner ! En seriös TV kanal skall väl inte göra sån´t. VAD har de för ledning för SVT nu för tiden. Sänder sån´nt som folk absolut INTE vill se, men inte sån´t som folk VILL ha ! Tummen ner !

2008-05-10 @ 07:11:42
Postat av: Micha

Du har skrivit det bra, och har samma åsikt som mig. Intressant att läsa vad du skrivit också, fler bor.de ta upp det - för alla tycker egentligen likandat, de flesta i alla fall. Hemskt är vad det är, en begravning är ingenting som ska visas i tv, så enkelt är det

2008-05-10 @ 13:35:08
URL: http://eyeofstone.blogg.se
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0