ARG OCH IRRITERAD!

Ber om ursäkt för den usla uppdateringen. Problemet är fortfarande det samma - mitt internet! Jag kan ta som exempel att ett Youtube-klipp som vanligtvis tar 2 sekunder att ladda, tar nu 2 h...då kan ni tänka er vilken underbar hastighet jag har på nätet just nu. Så kan jag bara säga att välj vilket mobilt bredband som helst, men inte Tele2! Det kanske funkar för vissa, men jag anser att det inte är värt risken att ens försöka. Vi tar det från början:


Jag har en nerladdningsgräns på 5Gb som nollas den första varje månad.
Redan på kvällen den 1.11 så hade mitt internet nått 5,6 Gb, trots att jag bara surfat som vanligt och därför hade hastigheten sjunkit. Följande dag ringde jag Tele2 och förklarade det hela och efter väääldigt många om och men sa de att en tekniker skulle kolla på det hela om jag bara skickade en bild av Volym-statistiken. Någon dag senare tog de kontakt och sa att teknikerna hade kommit fram till att allt var som det ska, nätet HADE laddat 5,6 GB ( varav 3 Gb på 2 minuter ) och därför hade de sänkt hastigheten på mitt internet i vanlig ordning. En vecka senare hade mitt internet laddat ytterligare 10 Gb - trots den otroligt långsamma hastigheten!

Jag tog kontakt igen och då fick jag ungefär samma svar som tidigare - de vet inte, de kan inte gör något, de kan inte se vad som är fel och det enda jag kan göra är att den 1.12 nolla mätaren så att jag kan hålla bättre koll nästa månad. Den 1.11 nollade jag mätaren och det sa jag. Då fick jag svaret att datumet inte har registrerats i min mätare och på så sätt kan de inte helt lita på att det är korrekt. De ville att jag skulle uppdatera nätet och ladda ner filer för det. När jag sa att filen hade börjat ladda och visade på att det skulle ta 2h att ladda ner så undrade de:

" Har du inget annat internet tillgängligt så att det går snabbare? "

Varför i all sin dar skulle jag då lägga ner energi på det här nätet om jag hade ett annat?!?! Uppdateringen hjälpte inte och det är bara en massa babbel i luren. Verkar inte direkt som att de är måna om sina kunder...

Kommentarer
Postat av: marlouk

<Ja något fel måste det ju vara, när det har fungerat något så när förr!

2008-11-22 @ 20:08:58
Postat av: Mommo

Om du letar på Google: Internet Tele2 Sverige AB Eniro Gula sidorna

sid 8. så får du se hur uselt Tele 2 behandlar sina kunder. De tycks inte heller ta så mycket notis heller av klagomålen. När du säger upp avtalet, gör det i tid och ta all världens kopior av det. Folk får räkningar i MÅNADER efteråt, trots uppsägning.

2008-11-23 @ 13:18:17
Postat av: sofia

Häftig blogg :)



Undrar om du har har piercat dig på annat ställe än öronen kanske? Eller äger en tatuering? Nyfiken på vad folk har, Tacksam för svar :)



Ha en fortsatt trevlig dag

Kram Sofia

2008-11-24 @ 21:09:17
URL: http://ssimpi.blogg.se/
Postat av: signe

jag hatar när datorn krånglar! specielt när man har skrivit ett riktigt fet inlägg till bloggen...

2008-11-25 @ 16:30:28
URL: http://nailcolor.blogg.se/
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0