Film: KM31

Agata och Catalina är identiska tvillingar och har ett telepatiskt band med varandra. En kväll blir Agata påkörd av en lastbil och strax före olyckan ringer hon sin pojkvän och berättar att hon kört på en liten pojke. Agata överlever, men hamnar i koma, däremot så hittar ingen pojken och Catalina är övertygad om att något mystiskt försiggår där ute på landsvägen. Efter en del undersökningar kommer det fram att många unga kvinnor dött på samma vis i samma vägkrok och alla har de trott sig köra på en liten pojke som sedan aldrig återfunnits. Vilar det en förbannelse över vägen?

Filmen börjar bra och den har många kusliga inslag, däremot blir den allt mer virrig ju längre man tittar och jag tycker att de hade kunnat göra betydligt mer av storyn. Mot slutet blir det lite för freakigt för att ens vara skrämmande, men sitter man ensam hemma mitt i natten rekommenderar jag inte att man kollar den. Annars är den väl sevärd - men jag kommer inte att se den två gånger!

År: 2006 Huvudroller: Iliana Fox, Adrià Collado, Raúl Méndez Regi: Rigoberto Castañeda



Köp dina filmer här!

Kommentarer
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0