Film: Secret Window

Mort Rainey är författare och bor ensam i sin stuga mitt ute i skogen, där han jobbar på sitt nästa verk, samtidigt som han är mitt uppe i skilsmässan från sin fru. En dag kommer en främmande man till huset, som kallar sig för John Shooter. Denne anklagar Mort för att ha stulit hans historia. Mort å sin sida försäkrar Shooter om att han kan bevisa att historien är hans, men medan Mort desperat försöker få tag i tidningen som publicerat storyn flera år tidigare, börjar skrämmande saker hända runtom honom och Shooter blir allt mer hotfull...

En otroligt bra film och en av mina Johnny Depp-favoriter! Spännande, oförutsägbar och äkta Stephen King-känsla. Det är en film som jag redan sett flera gånger, men som jag gärna ser om igen och till er som inte redan sett den: Se den!


År:
2004 Huvudroller: Johnny Depp, John Turturro, Maria Bello Regi: David Koepp



Köp dina filmer här!

Kommentarer
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0