Film: Allt Flyter

Ett manligt innebandylag som var på sin topp 1985, tränar fortfarande på fritiden men blir förbannade då det visar sig att yngre lag tagit deras träningstid. Samtidigt så flyttar lagkaptenen, Fredriks 19-åriga dotter in hos honom några månader, eftersom hennes mamma har fått jobb i England. Dottern sysslar med konstsim, vilket ger Fredrik en lysande idé till en av grabbarnas svensexa som de ska ordna. De ska simma konstsim i fyllan ihop! Efter en del svängar fram och tillbaka inser Fredrik att de kan göra mer av sin konstsim - de ska ställa upp i VM om 6 månader som ett av de få manliga lagen i världen inom denna sport!

Som jag tidigare skrivit så är filmen väldigt svensk på många sätt med en hel del tung vardag som blandas in.
Samtidigt har de lyckats få in flera verkligt komiska scener och jag tror filmen hade kunnat bli bättre om de fokuserat mer på humorn. Skådisarna är också riktigt bra, men det blir  ingen riktig höjdare. Trots det så hamnar den ändå på listan över de bästa nordiska filmer som jag har sett och gillar man svensk humor så är den klart sevärd!

År: 2008 Huvudroller: Jonas Inde, Andreas Rothlin-Svensson, Peter Gardiner, Kalle Westerdahl, Amanda Davin ,     Jimmy Lindström, Benny Haag, Shebly Niavarani Regi: Måns Herngren



Köp dina filmer här!

Kommentarer
Postat av: Duaa

Tacck söötnoos,, jag hoppas verkligen också det men får jag bara fråga vem e det?? Hur känner du igen miig..?? :P

2008-12-13 @ 20:14:33
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0