Film: Love Story



Jennifer och Oliver träffas som unga vid universitetet och det tar inte särskilt många år innan de är gifta. De har det dock inte lätt i början, eftersom ekonomin inte är den bästa. Oliver utbildar sig till advokat och kommer från en rik familj, men han har brutit kontakten med sin far och vägrar krypa tillbaka och be denne om hjälp. Deras kärlek är dock sorgfri, tills Oliver får veta att Jennifer är sjuk...

Det här är en helt underbar kärlekshistoria! Jag har även läst boken med samma namn ( baserad på filmen ) och den gillade jag också. De har roliga meningsutbyten och även om det är väldigt romantiskt så är det annorlunda än andra filmer. De är inte så sentimentala och smöriga, utan vardagliga ting blir romantiska! Musiken är också vacker! Se den om ni inte redan gjort det, men ta fram näsdukarna först!:)

År: 1970    Huvudroller: Ali MacGraw, Ryan O'Neal    Regi: Arthur Hiller   


Kommentarer
Postat av: Alexander

haha jag har ju lov, så det är ju super skönt ! Filmen låter en aning tjej akttig men men man kanske ska se den trots allt :D

2008-06-26 @ 10:16:28
URL: http://megamini.eu
Postat av: maria

Tusen tack :D är ett stort fan av enkla silver smycken så det blir alltid enkelt för min del ;) Kul att du hittade min blogg förresten!

2008-06-26 @ 10:21:44
URL: http://mariasplace.blogg.se/
Tidningsmetropolen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din fina blogg/hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0